۵۶۷۵ ۲۸۴۲ - ۰۲۱ info@gitiserver.com

درآمد برنامه نویسی در ایران تقریبا چقدر است؟ - گیتی سرور | GITI Server

1 دی 1399

post-thumnail

اگر شما به دنبال یادگیری و کسب درآمد از زبان‌های برنامه نویسی باشید، به احتمال زیاد به دنبال این هستید که بدانید کدام زبان درآمد و جایگاه بهتری دارد. در این مقاله می خواهیم به میانگین درآمد 5 زبان برنامه نویسی در ایران بپردازیم.

همراه ما باشید.

1-پایتون(python)

پایتون یکی از زبان‌های پرطرفدار در ایران و جهان است. از زبان برنامه نویسی پایتون برای برنامه نویسی در توسعه وبسایت‌ها، برنامه‌های دسکتاپ، هوش مصنوعی و… استفاده می‌شود. میانگین حقوق براساس سابقه کاری می‌باشد. میانگین حقوق با سابقه کاری کمتر از دو سال، حدود 2 تا 3 میلیون تومان است. سابقه کاری 2 سال به بالا حدودا 5 تا 6 میلیون در ماه درآمد دارد.

 

2-جاوا(java)

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از بهترین زبان‌ها برای یادگیری است. از زبان جاوا برای برنامه نویسی در برنامه‌های تحت وب، برنامه‌های دسکتاپ، برنامه نویسی اندروید و… استفاده می شود. میانگین حقوق یک برنامه نویس جاوا به سابقه کاری، سطح برنامه نویسی و سطح شرکت بستگی دارد. میانگین حقوق برای افراد با سابقه کاری کمتر از 2 سال حدود 2 تا 3 میلیون، برای افراد با سابقه کاری 2 تا 5 سال، 4 تا 5 میلیون و بیش از 5 سال حدود 6 تا 7 میلیون در ماه می‌باشد.

 

3-پی اچ پی(php)

 

زبان php یک تفسیر شونده است که برای طراحی و ایجاد صفحات پویای وب است. با php می‌توانیم سایت و اپلیکیشن‌های تحت وب قدرتمندی را برنامه‌نویسی کنیم. میانگین حقوق یک برنامه نویس php با سابقه کاری کمتر از دو سال حدود 2 تا 3 میلیون، برای افرادی با سابقه کاری 2 تا 5 سال حدود 3 تا 4 میلیون و بیشتر از 5 سال حدود 5 تا 6 میلیون در ماه می‌باشد.

 

4-جاوا اسکریپت(javascript)

جاوااسکریپت یک زبان مجبوب مبتنی بر شیء، داینامیک و مفسری است. این زبان برنامه نویسی سمت سرور و سمت کاربر استفاده می‌شود. میانگین درآمد برنامه نویسان جاوااسکریپت با سابقه کاری کمتر از دو سال حدود 2 تا 3 میلیون، برای افراد با سابقه کاری بالاتر از 2 سال حدود 4 تا 5 میلیون در ماه است.

 

5-دات نت(.Net)

دات نت چارچوبی برای توسعه نرم افزار در پلتفرم‌های مختلف است. سی شارپ، ویژوال استودیو یا حتی پایتون هم بر پایه .Net ایجاد شده‌اند. این فریم‌ورک در ایران مورد توجه قرار دارد و میانگین حقوق آن برای افراد با سابقه کاری کمتر از 2 سال، 2 تا 3 میلیون، بین 2 تا 5 سال سابقه کار، حدود 3 تا 4 میلیون و بیش از 5 سال، 5 تا 6 میلیون در ماه می‌باشد.

پیشنهاد شما برای کسب درآمد از برنامه نویسی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *