۵۶۷۵ ۲۸۴۲ - ۰۲۱ info@gitiserver.com

معجزه زبان های برنامه نویسی در هک و امنیت - گیتی سرور | GITI Server

17 آذر 1399

post-thumnail

هک علمی است که برای تست نفوذ قانونی در شبکه‌ها به دلیل کشف آسیب پذیری انجام می‌شود. هدف این کارها شناسایی هرگونه آسیب پذیری است که زودتر از هکرهای غیرقانونی کشف و برطرف شود. به این نوع هک، هک اخلاقی می‌گویند. برای انجام این کار هکرهای اخلاقی از ابزارها و زبان‌های برنامه نویسی زیادی استفاده می‌کنند که در ادامه با این زبان‌های برنامه نویسی آشنا می شویم.

1-زبان برنامه نویسی پایتون

پایتون به عنوان یکی از بهترین زبان‌های برنامه نویسی برای هک شناخته شده است. هکرها گاها از این زبان برنامه نویسی برای ابزارهای هکینگ درخواستی خود استفاده می‌کنند. پایتون بدون نیاز به کامپایل، برنامه ها را اجرا می‌کند و یک زبان برنامه نویسی آسان برای یادگیری است. پایتون دارای کتابخانه‌های مختلف و مفید می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد هر نوع برنامه‌ای مانند تحت وب و دسکتاپی  را کد نویسی کنید.

2- زبان sql

یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه نویسی هک می‌باشد. از این زبان برنامه نویسی برای پرس و جو و استخراج اطلاعات از پایگاه‌ها استفاده می‌کنند. sql برای برقراری ارتباط با پایگاه داده‌ها و اغلب توسط هکرها برای بدست آوردن اطلاعات ذخیره شده در پایگاه داده‌ها استفاده می شود.

3-زبان برنامه نویسی c

سی یک زبان برنامه نویسی سطح پایین است و اکثر سیستم‌های مدرن از جمله ویندوز و یونیکس با استفاده از سی ساخته شده‌اند. متخصصان امنیت، زمانی که نیاز به دستکاری سخت‌افزار و منابع سیستم در سطح پایین را داشته باشند به سراغ این زبان می‌آیند. این زبان به هکرها این امکان را می‌دهد که اسکریپت‌های سوکت خود را سریع‌تر طراحی کنند.

4- زبان جاوا اسکریپت

زبان جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی سمت کلاینت بوده اما با ظهور nod.js از توسعه backend هم پشتیبانی می‌کند. داشتن دانش جاوااسکریپت در استفاده از وب، مزایای بیشتری به شما می‌دهد. این زبان می‌تواند برای شبیه سازی حملات نه تنها در سمت سرور بلکه در سمت کلاینت هم مورد استفاده قرار گیرد. همینطور یک زبان محبوب برای ایجاد برنامه‌های هک تبلیغاتی است.

5-زبان برنامه نویسی Ruby

یکی دیگر از بهترین زبان‌ها برای هک می‌باشد و برای سیستم‌های چند منظوره استفاده می‌شود. روبی شبیه به پایتون است. این دو زبان در ابزارهای هکینگ بسیار عالی هستند؛ اما روبی بیشتر مبتنی بر وب است.

6-زبان برنامه نویسی perl

بسیاری از سیستم‌های قدیمی هنوز از پرل استفاده می کنند. از این زبان برنامه نویسی هک کردن سیستم‌های یونیکس قدیمی استفاده می‌شود. پرل هنوز هم بهترین زبان موجود برای دستکاری فایل‌های مبتنی در سیستم‌های یونیکس می‌باشد. پراکسی پرل به هکرها اجازه می‌دهد طیف وسیعی از برنامه‌های هک را با این زبان ایجاد کنند. اسکریپتهای پرل را می‌توان در بیشتر سیستم‌ها اجرا کرد.

7-زبان برنامه نویسی Bash

در تمام عیار بودن این زبان هنوز هم بحث و بررسی وجود دارد؛ اما مهارت داشتن در بش لازم است. خط فرمان، پیش فرض اکثر سیستم‌های یونیکس می‌باشد و به شما این امکان را می‌دهد تا ابزارهای تست نفوذ خود را خودکار کنید.

اگر به دنبال ایجاد اسکریپت‌های پیچیده‌ای هستید که نیاز به اصلاح فایل‌های سیستم دارند، BASH گزینه‌ای مناسب است.

با بررسی و تحلیل نیاز اصلی خود و سازگاری سیستم، زبان برنامه‌نویسی خود را انتخاب نمایید.

یک دیدگاه برای “معجزه زبان های برنامه نویسی در هک و امنیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *