۵۶۷۵ ۲۸۴۲ - ۰۲۱ info@gitiserver.com

مزایا و معایب استفاده از وردپرس - گیتی سرور | GITI Server

3 آذر 1399

post-thumnail
احتمالا زیاد شنیده‌اید که افراد سایت خود را با وردپرس ساخته باشند. استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس از راحت‌ترین روش‌های طراحی سایت است که افراد می‌توانند با کمترین میزان آشنایی با برنامه نویسی و یا بعضا بدون داشتن هیچ دانشی، سایت خود را طراحی نمایند.
در این اینجا می‌خواهیم بگوییم چرا باید از وردپرس استفاده کنیم.
 

 

وردپرس چیست؟

 

به زبان سایت سازنده:

وردپرس (WordPress) یک نرم افزار اوپن سورس است که توسط آن می‌توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید.

به زبان ساده:

وردپرس ساده‌ترین و انعطاف ‌پذیرترین سیستم مدیریت محتوا (CMS) در دنیا است. در حال حاضر وردپرس محبوب‌ترین سایت ساز در دنیا است و بیش از ۳۳٪ از وب‌سایت‌های دنیا با وردپرس ایجاد شده و این رقم روزبه‌روز در حال افزایش است.
وردپرس، یک سیستم سازنده سایت و پکیج راه‌انداز وب سایت، فروشگاه اینترنتی و وبلاگ (از هر نوع و هر مدل) است که به صورت کاملا رایگان شما می‌توانید آن را از طریق وب سایت رسمی وردپرس دانلود کرده و بر روی فضای اینترنتی خود نصب کنید. (منظور از فضای اینترنتی همان فضایی است که سایت شما و محتویات آن بر روی آن فضا قرار می‌گیرد و درواقع همان هاست یا سرور می‌باشد.) سپس وب‌سایت خود را به طور کامل با جزئیات و امکانات مختلف و طرح دلخواه بر روی آن پیاده سازی کرده و مطالب و بخش‌های مختلف سایت را مدیریت کنید.
وردپرس عبارت است از یک سیستم مدیریت محتوای سایت‌ساز که با استفاده از آن قادر خواهید بود تا اقدام به راه‌اندازی انواع گوناگونی از وبسایت و وبلاگ بپردازید.
 
 

مزیت طراحی سایت با وردپرس

 
 
 
طراحی وب سایت رایگان با وردپرس دارای مزیت‌هایی است که نمی‌توان آن را با دیگر عوامل مقایسه کرد. در ادامه برای شما مزایای آن را خواهیم گفت:
 
  1. از لحاظ سئو نسبت به سایر اسکریپت‌هایی که به صورت رایگان وجود دارد، بسیار بهتر است.
  2. کار کردن با پلتفرم وردپرس بسیار آسان است و شما می‌توانید با کمک ویدیوهای آموزشی موجود دراینترنت به سرعت در استفاده از آن به مهارت خوبی برسید.
  3. نسبت به دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار انعطاف پذیرتر است.
  4. قالب‌های رایگان زیادی دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای طراحی سایت خود استفاده کنید.
  5. از آنجایی که تعداد کاربران وردپرس بسیار زیاد است، قالب‌های زیادی در آن تعبیه شده که با سلایق افراد متفاوت، مطابقت زیادی دارد.
  6. افزونه و ابزارک‌ها قابلیت بروزرسانی خودکار دارند و لازم است همیشه به صورت دستی آن‌ها را آپدیت کرد.
  7. همان‌طور که قالب‌های زیادی دارد، افزونه‌های بیشتری نیز در آن وجود دارند.
  8. شما به راحتی و بدون نیاز به دیگران می‌توانید در آن یک پوسته بسازید.
  9. اگر می‌خواهید یک وب سایت بسیار اختصاصی داشته باشید، می‌توانید وردپرس خود را به صورت نامحدود گسترش دهید.
  10. چون طراحان و برنامه نویسان زیادی با وردپرس کار می‌کنند، شما می‌توانید هر موقع به مشکلی برخوردید از آن‌ها کمک بگیرید و این افراد را به راحتی پیدا کنید.
  11. محیط وردپرس دارای یک رابط کاربری بسیار روان و مرتب می‌باشد.
  12. دارای اپلیکیشن موبایل می‌باشد و به شما امکان کنترل وبسایت را وقتی دسترسی به کامپیوتر یا لب تاپ ندارید، می‌دهد.
  13. اصلا نگران عدم تسلط به زبان انگلیسی نباشید؛ زیرا این پلتفرم به زبان فارسی نیز در دسترس می‌باشد.

 

معایب طراحی سایت با وردپرس

 
 
 
برای وردپرس معایبی را عنوان کرده‌اند. معایب وردپرس بیشتر برای کسانی است که می خواهند یک سایت با امکانات خاصی را طراحی کنند.
 
  1. برای سایت‌های بزرگ بهینه نیست و امکانات لازم را ندارد. اگر بخواهیم یک سایت با امکانات خاص داشته باشیم مانند یک سایت تخفیف گروهی، نمی‌توان از سایت‌های وردپرسی استفاده کرد؛ زیرا هم هزینه زیادی دارد و هم برنامه نویسی آن زیاد و پیچیده است.
  2. از لحاظ امنیتی مشکلاتی دارد که به مرور زمان مشخص می‌شود و برای حل این مشکلات می‌بایست همواره آخرین نسخه آن دانلود شود.
  3. به هک و کدهای PHP برای اضافه شدن امکانات جانبی، به شدت وابسته است و توابع این هک‌ها نیز می‌توانند بسیار گیج کننده باشند.
  4. ساخت یک سایت بسیار جامعه محور مانند یوتیوب یا فیس‌بوک در پلتفرم وردپرس می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

 

قیمت طراحی سایت با وردپرس

اگر یک سایت معمولی بخواهید که مثلا فقط در آن به معرفی خودتان اشاره و اطلاعات تماس شما درج شده باشد، شما می‌توانید به کمک وردپرس با کمترین هزینه به چنین سایتی دسترسی پیدا کنید و از آن بهره‌مند شوید؛ اما اگر بخواهید برای کسب و کار خودتان یک وبسایت داشته باشد که امکانات خاصی داشته باشد، باید مقدار بیشتری هزینه کنید؛ اما تا حد زیادی وردپرس می‌تواند از هزینه‌های شما بکاهد.
بعضا افراد سودجو با ادعای طراحی سایت با کمترین هزینه، شما را فریب می‌دهند. در واقع ممکن است آنان بدون انجام اقدامات خاصی و صرفا با استفاده از قالب‌های وردپرس سایت شما را آماده کنند. در این حالت شاید سایت آماده شده مطلوب شما نباشد.
به طور کلی قیمت طراحی سایت با وردپرس از طراحی سایت با روش‌های دیگر پائین‌تر است و این مورد می‌تواند شما را در کاهش هزینه‌های کسب و کار یاری دهد.
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *