۵۶۷۵ ۲۸۴۲ - ۰۲۱ info@gitiserver.com

7 مهارتی که در سال جدید میلادی می توانید یاد بگیرید - گیتی سرور | GITI Server

26 آذر 1399

post-thumnail

کسب مهارت همواره ارزشمند است؛ مخصوصا اگر مهارت متناسب با زمان و مورد نیاز حال حاضر و حتی آینده باشد. مهارت‌های زیر را می‌توانید در سال جدید یاد گرفته و از طریق تمرین زیاد در آن‌ها پیشرفت کنید.

1-یادگیری ماشین (Machine Learning)

ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی است که سیستم‌ها را قادر می‌سازد که به طور خودکار، از طریق تجربه و بدون برنامه‌ریزی یاد بگیرند و خود را بهبود دهند. در اینگونه سیستم‌ها داده‌های مورد نیاز به یک الگوریتم داده می‌شود و الگوریتم طبق داده‌هایی که دریافت کرده است عمل می‌کند. برای تبدیل شدن به یک متخصص ماشین لرنینگ باید مهارت‌های زیادی کسب کنید؛ از علوم رایانه گرفته تا ریاضیات، آمار و احتمالات!

2-علم داده (Data science)

علم داده یک زمینه میان رشته‌ای است که از روش‌ها، فرایندها، الگوریتم‌ها و سیستم‌های علمی برای استخراج دانش از داده‌ها در شکل‌های مختلف استفاده می‌کند و چیزی شبیه به داده کاوی است. برای متخصص شدن در علم داده باید بتوانید به شخصی تبدیل شوید که در میان انبوهی از داده‌ها و الگوها، ارزش‌های نهفته در بین آنها را کشف کنید.

3-برنامه نویسی (Programming)

دنیای برنامه نویسی بسیار بزرگ است و شاخه‌های مختلفی دارد؛ به نوعی می‌توان گفت تقریبا در همه جا کاربرد دارد. امروزه تمام سیستم‌های هوشمند برنامه‌نویسی شده‌اند. به تلفن هوشمند خود نگاه کنید. برای تمامی کارهایی که انجام می‌دهید، برنامه‌ای نوشته شده است. اگر می‌خواهید این مهارت پولساز را فرا بگیرید، نیاز به تحقیق و مطالعه‌ی بیشتری دارید.

4-بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

استفاده از ابزارهای دیجیتال مثل موبایل، تبلت، کامپیوتر و… جهت معرفی محصول، جذب مشتری، برندسازی و فروش را بازاریابی دیجیتال می‌نامند. دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم‌ترین شغل‌ها در این روزها و یکی از پرکاربردترین صنعت‌های دنیای مدرن است. اینستاگرام مارکتینگ از قدرتمندترین شاخه‌های دیجیتال مارکتینگ است.

5-پایگاه داده (Data base)

مجموعه‌ای از اطلاعات سازمان یافته است که براساس قواعدی مشخص در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند. متخصص پایگاه داده دارای تخصص و دانش بسیار بالا در کار با نرم افزارهای کامپیوتری به ویژه نرم افزارهای مخصوص ساخت و توسعه بانک‌های اطلاعاتی است.

6-فاینانس (Finance)

فاینانس به تامین منابع مالی برای خرید تجهیزات و اجرای پروژه‌های تولیدی و سرمایه از طریق تسهیلات و اعتبارات خارجی گفته می‌شود. فاینانس یکی از برترین رشته‌ها در حوزه بازار کار و درآمد می باشد. کسانی که در این حوزه فعالیت دارند از حقوق بالایی برخوردار هستند.

7-هک قانونمند (ethical hacking)

این نوع هک یک فرایند مجاز برای کسب دسترسی غیرمجاز به شبکه، کامپیوتر و داده‌های شخصی است. این کار توسط افراد با تجربه در زمینه امنیت انجام می‌شود و به هکرهای کلاه سفید معروف هستند. هدف آن‌ها بهبود وضعیت امنیتی یک سازمان است. برای ورود به این حوزه، نیازمند یکسری مهارت‌ها از جمله مهارت در شبکه و سیستم‌های عملیاتی، تخصص در زبان برنامه نویسی و دانش امنیت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *