۵۶۷۵ ۲۸۴۲ - ۰۲۱ info@gitiserver.com

با این 9 بازی ، برنامه نویسی را به کودکان آموزش دهید! - گیتی سرور | GITI Server

10 آذر 1399

post-thumnail
بازی‌ها می‌توانند بهترین محیط‌های آموزشی برای کودکان باشند. همچنین یادگیری برنامه‌نویسی به ورزش دادن ذهن و تقویت حافظه کمک می‌کند. اگر بتوانید با بازی کردن برنامه‌نویسی را به کودکان آموزش دهید، اتفاق فوق‌العاده‌ای خواهد بود. در ادامه 9 مورد از بهترین بازی‌هایی که این کار را انجام می‌دهند به شما معرفی می‌نماییم.
 

1) ماینکرافت(Minecraft)

ماینکرافت(minecraft) هیج احتیاجی به معرفی ندارد. این روزها ماینکرافت روی هر دستگاهی که فکرش را بکنید وجود دارد.
جالب اینکه کودکان نمی‌توانند از ماینکرافت دست بکشند. این محبوبیت بیش از اندازه باعث می‌شود تا ماینکرافت یکی از بهترین بازی‌ها برای آموزش کد نویسی و برنامه نویسی برای کودکان باشد. با اینکه ماینکرافت یک بازی است اما در کنار آن ابزاری برای ساخت بازی هم محسوب می‌شود.
این گزینه باعث می‌شود تا انتخاب فوق العاده‌ای برای کودکان باشد. اینکه کودکان بتوانند در داخل یک بازی که به آن علاقه‌مند هستند، بازی‌های خودشان را بسازند، انگیزه زیادی پیدا می‌کنند؛ علاوه بر این، به قدری ساده است که کودکان خیلی سریع به آن عادت می کنند.
 

 

2) Code Combat

همان طور که از نام آن مشخص است، Code Combat یک بازی است که باید برای کنترل قهرمان داستان در یک نبرد حماسی کد نویسی کنید.
این بازی یک پروژه انجمنی با در نظر داشتن معلمان است که باعث می‌شود ابزاری متناسب برای معرفی و آموزش برنامه نویسی در مدارس باشد.
Code Combat برخلاف برخی از بازی‌ها که زبان برنامه نویسی ساده شده مخصوص خودشان را دارند، از زبان‌های موجود جاوااسکریپت و پایتون پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی تجربی برای coffee script که یکی از نسخه‌های ساده شده جاوا هست نیز در دسترس قرار دارد.
 

 

3) Lego Mindstorms

بعد از ماینکرافت، این بازی یکی از بهترین بازی‌های شناخته شده در لیست آموزش برنامه نویسی است که از حضور آن در بازار سال‌ها می‌گذرد.
در این بازی بلوک‌های اسباب بازی‌های مشهور با کد ترکیب می‌شوند تا روبات‌های جالبی را درست کنند. با پیشرفت فناوری، کیت‌های این بازی پیشرفت کرده و مدل‌های جدیدتر حیرت‌انگیز هستند.
کودکان برای برنامه دادن به کیت های جدیدتر EV3 نیازی به کامپیوتر ندارند. نرم‌افزار برنامه نویس EV3 که هم برای android و هم برای ios در دسترس است به شما اجازه می‌دهد تا روبات خود را ساخته و به آن برنامه بدهید.
 

 

4)  Lightbot

لایت بات(Lightbot) که هسته آن پازل است، با هدف آموزش مهارت‌های برنامه نویسی طراحی شده است. جالب اینکه فردی که با آن کار می‌کند اصلا متوجه نمی‌شود که در حال یادگیری برنامه نویسی است. لایت بات از لحاظ شهرت به پای ماینکرافت یا lego نمی‌رسد اما به نوبه خود بسیار خوب عمل کرده است و تا به امروز بیش از ۲۰ میلیون کودک با لایت بات بازی کرده‌اند.
تمرکز اصلی لایت بات آموزش برنامه نویسی نیست بلکه روی آموزش مفاهیم مرتبط با برنامه نویسی تمرکز دارد. موضوعاتی که کودکان در هنگام بازی با لایت بات با آن درگیر می‌شوند شامل توالی، سرریز شدن، روال‌ها، حلقه‌های بازگشتی و شرطی‌ها می شود.

 

5) Code Monster

کد مانستر بالای صفحه قرار می‌گیرد و شما را در بین یک سری از تمرینات کد نویسی در جعبه‌های متنی که در زیر آن قرار دارد، حرکت می‌دهد. هدف آن هدایت گیمر به سمت تجربه کدهایی است که روی صفحه قرار دارند. کد مانستر این توانایی را دارد که کودکان را تشویق به شروع اکتشاف مفاهیم مختلف برنامه نویسی کند؛ به طور مثال به جای اینکه به آنها بگوید متغیر چیست از یکی از آن‌ها استفاده می‌کند و با این کار گیمر تلاش می‌کند تا نحوه کار آن را یاد بگیرد.

 

 

6) Machineers

طبق گفته توسعه دهندگان Machineers، این بازی یک پازل ماجراجویی آموزش دهنده است. در مقایسه با دیگر بازی‌های این لیست باید گفت که Machineers بیشتر به بازی‌های واقعی شباهت دارد. در کنار اینکه منطق برنامه نویسی را آموزش می‌دهد، یک پازل جذاب و سرگرم کننده است.
برای اجرا حتما باید آن را دانلود کنید. این بازی برای پلتفرم های ویندوز، لینوکس و مک اواس در دسترس است.
 

 

7) Cargo-Bot

کارگو بات از جهت اینکه فقط مخصوص آی‌پد بوده و روی یک آی‌پد نیز ساخته شده است، خاص است. سازندگان کارگو بات آن را با استفاده از codea app طراحی کرده‌اند. بازی کارگو بات از ۳۶ پازل تشکیل شده و بهترین بازی موجود برای تشویق هرچه بیشتر کودکان به برنامه نویسی است.
 

 

8) Scratch

اسکراچ چیزی بیش از یک بازی برنامه نویسی است. یک پلتفرم کامل است که کاربران می‌توانند هم بازی‌های ارسال شده سایر کابران را بازی کنند و هم بازی‌های خودشان را روی آن قرار دهند. بیشتر جذابیت اسکراچ مانند ماینکرافت، امکان ساخت بازی‌های خود کودکان است.
اسکراچ که توسط Lifelong Kindergarten Group در MIT Media Lab ساخته شده و کاملا رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *